-
Ann Nyström
Ann Nyström, Destinationschef Malmö
Hej Ann, vad arbetar du med?
Jag arbetar sedan i våras som Destinationschef för Malmö, det vill säga ansvarig för Malmö Turism.Hur kommer det sig att du sökte tjänsten som destinationschef för Malmö?
Jag såg annonsen och blev nyfiken. Kände stor lust och tyckte uppgiften verkade mycket spännande. Malmö har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag brinner för att arbeta med service, utveckling, samordning och ledarskap. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina kompetenta och engagerade medarbetare, och besöksnäringen bidra till utvecklingen av destinationen Malmö.Vad är unikt med Malmö?
Malmö har fantastiska förutsättningar med många bra hotell med stor kapacitet, flera unika arenor och mötesanläggningar och många omskrivna topprestauranger. Vi har väl utbyggd infrastruktur med smidig och snabb tillgång till både Kastrup och Sturup med en restid på ca 25 minuter vardera.Dessutom finns det i branschen en unik sammanhållning och ett stort fokus på en stark utveckling av Malmö – den moderna, kreativa, mångfaldsstarka motorn i södra Sverige.
Vad har du gjort tidigare i ditt arbetsliv?
Jag har ägt och drivit Ystads Saltsjöbad i 14 år, varit styrelseledamot och ordförande för Sparbanken Syd. Jag har också varit projektledare för Stockholm Water Festival, marknadschef på TanumStrand och flera år inom Fritidsresor/Sportresor på olika destinationer i Europa.Vad är utmaningarna i ditt arbete?
Malmö behöver en unik reseanledning, det är vi många som arbetar för att möjliggöra. Förstärka, tydliggöra och utveckla Malmö som den Hållbara Destinationen.Var kommer ditt fokus att ligga i ditt arbete?
Värvning av kongresser, möten och evenemang. Samverkan mellan besöksnäringen och staden samt utveckling av våra marknadsförings- och kommunikationskanaler via sociala medier.- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Malmö Tourism
-
Skapa paket som verkligen säljer – 3 tips som funkar!
Vandringspaket, cykelpaket och parweekend. Det kanske funkar, men sticker det ut i mängden av liknande paket? Får det uppmärksamhet? Blir det en snackis?
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 13 -25
Mest under Destination, Evenemang och Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Swedish Lapland Visitors Board – Martin Eriksson ny Online Communications Officer
Med en bakgrund i såväl rymdkommunikation som reklamfilmskreation ska Martin Eriksson bidra till att stärka Sveriges arktiska resmål online.
-
STF – 59 procent lägre anslag för friluftsliv och natur trots budgetsatsning
Anslaget för friluftsliv och natur har minskat med 59 procent under mandatperioden. Det visar STF och Friluftsfrämjandets beräkningar.
-
10 höjdpunkter att uppleva i Kalmar sommaren 2025
I Kalmar finns det mycket att uppleva året runt. Destinationen har listat några av sommarens höjdpunkter att se fram emot.
-
År av satsningar ger resultat – Nyköping lockar allt fler besökare
Nyköping har stärkt sin position som en attraktiv destination under åren. En viktig förklaring till det är ökningen av tyska besökare.
-
Företagare från Stockholm och Öland fick Svenska Campingpriset 2025
Svenska Campingpriset delas årligen ut till branschens framstående företagare. 2025 års pristagare kommer från Stockholm och Öland.
-
Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
Semesterdestinationer har ett stort behov av personal. Inför sommaren anställer företagen inom Camping Västkust 1000 nya medarbetare.
-
Ny satsning ska få Helsingborg att leva upp året runt
Helsingborg har ett fantastiskt läge. Med utgångspunkt i invånarnas önskemål skapar nu destinationen ett antal evenemang.
-
Här är Sveriges vinnare av Copper Skillet 2025
När Sverigefinalen av kocktävlingen Copper Skillet avgjordes på Sergel HUB tog Alexander Lundin och Simon Cardenas hem segern.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 12 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende och Stöd/Insa...
-
Teres Gärdin – Femte året som VD för Jämtland Härjedalen Turism
Teres Gärdin är nu inne på sitt femte år som VD för Jämtland Härjedalen Turism. Detta efter drygt 10 år som Regio...
-
Ny satsning ska få Helsingborg att leva upp året runt
Helsingborg har ett fantastiskt läge och rikt kulturutbud. Med utgångspunkt i stadens styrkor oc...
-
Visit Sweden – korta kunskapstäta digitala föreläsningar om den globala resenären
Visit Sweden erbjuder korta, kostnadsfria, kunskapsintensiva och digitala 30-minutersföreläsning...
-
-
Gästbloggare
-