-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
I en tid där vi i genomsnitt spenderar 5 timmar om dagen framför skärmar, öppnar ESS Group nya destination Hjortviken Country Club upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
Där uppmanas det i stället att lägga mer tid på det som faktiskt är livet. Här läggs fokus på god mat, musik och gemenskap. För att inte glömma den vackra naturen som omger anläggningen följt av massvis med aktiviteter.
En plats där man kan koppla bort från det teknologiska bruset
Hjortviken beskrivs som en subtilt glamorös Country Club i ny tappning, där alla faktiskt redan är medlemmar. Med 150 hotellrum, 1750 kvadratmeter stor pool club med både inomhus- och utomhuspool, 10 möteslokaler, fem barer, två restauranger och aktiviteter både inomhus och utomhus erbjuds en plats för avkoppling och umgänge utan de vardagens vanliga distraktioner såsom TVn.
”Vi vet att vi lever i en värld där det är lätt att fastna i våra skärmar. Men vår ambition är att skapa en plats där människor kan koppla bort från det teknologiska bruset. Både på en måndag med jobbet och på en fredag kväll med familj eller vänner. Vi är inget silent retreat utan erbjuder puls ifrån musik, upplevelser och surrandet av konversationer. Vi vill att gästerna ska återupptäcka det enkla nöjet av att umgås, äta gott och ta del av naturen – tillsammans. En Country Club fylld av det goda i livet, där alla är medlemmar.” Säger Kent Johansson, VD på Hjortviken Country Club.
Anläggningen är ESS Groups 14:e destination
Anläggningen, som ligger i natursköna omgivningar endast 25 minuter från Göteborg, erbjuder allt från playground med spel, padel till skidåkning och vandring i den omgivande naturen. Gästerna kan njuta av musikens vibrationer vid poolen, barerna eller på hotellrummen som alla är utrustade med egna högtalare.
Hjortviken öppnade den 20:e januari och är ESS Groups 14:e destination. En plats för människor som vill koppla bort från det hektiska tempot och istället fokusera på den riktiga världen omkring dem. Både privat och med kollegorna.
Här kan ni läsa mer om ESS Group på Turismnytt.
- Text: Hjortviken Country Club
- Foto: Hjortviken Country Club
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Trots en besöksminskning jämfört med 2023, fortsätter Marinmuseum att vara en av södra Sveriges största besöksdestinationer.
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska upplevelser. Göta kanal erbjuder en unik chans att upptäcka Sveriges historia och natur från vattnet.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser, en direkt konsekvens av en utmanande ekon...
-
-
Gästbloggare
-