-
Så skall Vallentuna få folk att uppleva
Upplev Vallentuna! Så heter den nya sajten som skall få invånare och turister att upptäcka Vallentunas besöksmål och evenemang. På sajten presenteras både evenemang, besöksmål och upplevelsetips.
Bakom sajten står förutom kommunen företag verksamma inom besöksnäringen och föreningslivet.
Vallentuna är en kommun strax norr om Stockholm som är en starkt växande ort där det byggs, framförallt villor, i en rasande takt. Inflyttningen är stor. I kommunen försöker man samtidigt behålla naturen och dess kulturlandskap.
Vallentunas vision: ”Med det goda småstadslivet i en nära och högt värderad natur- och kulturbygd bidrar Vallentuna kommun aktivt till en växande och hållbar storstadsregion.”
Utbudet
Förutom ett rikt kulturarv och natur så arrangeras många evenemang i Vallentuna.
Också bra för företagen
Alla företag får möjlighet att presentera sitt utbud på den nya sajten – mot en avgift på 1.000 kronor per år (gratis under 2016). Då kan man dra nytta av samordningen och hitta nya nätverksmöjligheter. Man får egna sidor där man kan presentera sin verksamhet och sina evenemang.
- Text: Maria Lindqvist
-
Har Stockholm inte lärt sig något från processen med införandet av en miljözon klass 3?
För den som följt arbetet med att införa en miljözon klass 3 i Stockholm är det bekant att processen präglats av stora problem.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 10-25
Mest under Destination och Evenemang, men även Konstateranden/Beslut/Rapporter och Stöd/insatser/utmärkelser/initiativ.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – februari 2025
Månadsvis delar Göteborg & Co en lägesbild om beöksnäringen. Det har varit starkare beläggning på helgerna under februari.
-
JHT – året som gått och riktningen framåt för besöksnäringsprojekt
Drygt ett år har gått i projektet Samverkan för besöksnäringen i Jämtland Härjedalen. Det är dags för JHT att berätta hur det ligger till.
-
Vasamuseet – ny utställning I LIV OCH DÖD öppnar den 12 mars
Den nya utställningen på Vasamuseet berättar om några av de människor som var ombord och dog på Vasa när skeppet sjönk 1628.
-
Naturturismföretagen – kunskap stärker naturturismföretagande
Hållbar naturturism kräver kunskap. Genom utbildningar och verktyg stärker Naturturismföretagen sina medlemmar för att möta efterfrågan.
-
Skövdes svar på nöjesfältsbråket i Stockholm: Välkommen till ”Gröna Skövde”
Stockholmare är varmt välkomna till vårt nöjesfält – utan oväsen och fullt av spännande attraktioner och livskvalitet.
-
Region Västerbotten Turism – från Experience till Responsible
Efter 10 års systematiskt arbete med hållbar turism i Västerbotten, lanseras nu Responsible Tourism Program.
-
Jeanette Sandberg ny VD för Kolmårdens djurpark
Jeanette Sandberg efterträder Christine Karmfalk som ny VD för Kolmården. Hon tillträder sin nya tjänst den 1 maj.
-
Rekord för Visit Swedens marknadsföring 2024
Visit Swedens globala marknadsföring av Sverige nås av fler än tidigare. När bolaget summerar aktiviteter år 2024 blir det ett rekordår.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Region Västerbotten Turism – från Experience till Responsible
Efter 10 års systematiskt arbete med hållbar turism i Västerbotten, lanseras nu Responsible Tourism Program. Prog...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 9 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Boende (mycket gä...
-
Rekord för Visit Swedens marknadsföring 2024
Visit Swedens globala destinationsmarknadsföring av Sverige år 2024 nåddes av cirka 4,1 miljarder personer (brutt...
-
First Camp satsar på upplevelser – vinterturismen ökar i norra Sverige
Den nordiska vintern lockar allt fler besökare, och intresset för upplevelser i snötäckta landskap växer stadigt....
-
-
Gästbloggare
-