-
Pehr Palm blir ny VD för Visit Trelleborg
Efter en omfattande rekryteringsprocess med över 100 kandidater har styrelsen i Visit Trelleborg utsett Pehr Palm till ny VD.
I ett mycket konkurrensutsatt fält visade Pehr sig vara den som bäst kan leda organisationen genom en viktig förändringsperiod och som med sitt breda kontaktnät kan bidra till fortsatt tillväxt och framgång för Trelleborg. Med sin gedigna erfarenhet inom destinationsutveckling och evenemangsplanering, samt sin starka samarbetsförmåga, är Pehr den ideala personen att ta Visit Trelleborg och dess turistiska potential till nästa nivå och stärka stadens attraktionskraft för både besökare och invånare.
Pehr Palm tillträder sin nya roll senast den 1 januari 2025.
Breda erfarenheter inom turism och marknadsföring
Pehr kommer närmast från rollen som planeringsstrateg vid Kristianstads kommuns avdelning för Näringsliv och Kommunikation. Men han är nationellt mest känd för sin tidigare framgång som VD för Event in Skåne AB, som i samverkan med partners värvade över 600 event till regionen. Han har även arbetat som marketing manager på Stockholm Visitors Board. Vilket ytterligare har breddat hans erfarenheter inom turism och marknadsföring.
Pehr Palm ser fram emot att fortsätta Visit Trelleborgs resa:
”Det är med stor entusiasm jag tar mig an rollen som VD för Visit Trelleborg. Genom att bygga vidare på mina erfarenheter inom destinationsutveckling och evenemang, och med min förståelse för vikten av samverkan mellan samhällsaktörer, är jag övertygad om att vi kan fortsätta stärka Trelleborg som en hållbar och attraktiv destination både nationellt och internationellt.”
Rätt ledare för att ta destinationen mot nya framgångar
Visit Trelleborg har de senaste åren genomgått en strategisk utveckling som stärkt kommunens position som en attraktiv destination. Genom samverkan med lokala och regionala aktörer har fokus legat på varumärkesbyggande, evenemangsutveckling och att stärka det turistiska erbjudandet.
Med Pehr Palm som ny VD ser styrelsen fram emot att bolaget fortsätter bidra till kommunens positiva utveckling.
”Vi i styrelsen är mycket glada över att kunna välkomna Pehr Palm som ny VD för Visit Trelleborg. Pehr har med sig en imponerande meritlista och ett omfattande nätverk. Vi ser fram emot ett nära samarbete för att tillsammans fortsätta utveckla Trelleborgs turistnäring och bidra till stadens tillväxt. I Pehr har vi hittat precis rätt ledare för att ta oss mot nya framgångar.” Säger Erik Lundström, styrelseordförande.
Här kan ni läsa mer om Trelleborg på Turismnytt.
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
Bröderna Olsson vinner Värmlands Turismpris 2024
Visit Värmland är stolta över att kunna utse Bröderna Olsson som årets vinnare av Värmlands Turismpris 2024.
-
Sagolika äventyr väntar på årets Höstljus på Sofiero
Det blir ingen riktig höst utan magiska Höstljus på Sofiero! I år tänds slottsparken i Helsingborg under hela femton dagar.
-
Visit Sweden – filmer om säkrare upplevelser i naturen har blivit en serie på TV4 Play
Det som började med fem informationsfilmer för säkrare upplevelser i naturen, har blivit en hel äventyrsserie på TV4 Play.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 38 -24
Mest under Flyg, Infrastruktur-Transport-Mobilitet, Museer och Konstateranden/Rapporter
-
Blekinge Arkipelag – avtal klart för broarna på Eriksbergs stränder
Blekinge Arkipelag har tecknat avtal om byggandet av två broar som kommer förbinda Allböleleden och Kohageleden vid Eriksbergs stränder.
-
Sabis firar 150 år: Från matbodar till ledande aktör inom service
Sabis, ett av Sveriges mest framstående företag inom livsmedel, hotell och service, firar 150 år av innovation och tillväxt.
-
Visita – hög efterfrågan på hotellrum under sommaren 2024
Efter en svag inledning på sommaren ökade efterfrågan successivt på hotellrum och översteg rekordsommaren 2023 enligt Visita.
-
Årets ställplats 2024 – grattis till Arvesund och Kårehamn
Tidningen Husbil & Husvagns läsare har utsett årets bästa ställplatser. Det blev en delad vinst till Arvesund och Kårehamn.
-
Svensk Turism AB kommenterar budgetpropositionen för 2025
Näringslivsbolaget Svensk Turism delar med sig av sina åsikter gällande regeringens budgetproposition för 2025.
-
Hur har sommaren varit på Marinmuseum i Karlskrona
Marinmuseum i Karlskrona rapporterar en välbesökt sommar. Ett fullspäckat program har lockat nästan 115 000 besökare.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
I början av september var det så dags för Placebranders Day igen, i år på nya spektakulära Science Park Towers i ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende och Evene...
-
Svenska Regionala Flygplatser – Inte bara Bromma som är hotat
När flygbolaget BRA lämnar Bromma blir också fyra orter utan flygförbindelser och fler riskerar att försvinna. Me...
-
Flygbolaget BRA ingår ett långsiktigt avtal med SAS
Flygbolaget BRA har ingått ett avtal som innebär att de efter årsskiftet kommer att flyga på upp...
-
-
Gästbloggare
-