-
Scandic lanserar ett nytt lojalitetsprogram – Scandic Friends
Scandic lanserade den 27 augusti ett nytt lojalitetsprogram som stärker det kommersiella gästerbjudandet, bygger starkare lojalitet och skapar mer relevanta upplevelser. Scandic Friends har byggts om från grunden och erbjuder nu en mer förmånlig, personlig och digitaliserad medlemsupplevelse.
Nya Scandic Friends går från fem, till sju medlemsnivåer
Scandic Friends är det största lojalitetsprogrammet inom den nordiska hotellbranschen med tre miljoner medlemmar. Med fokus på att utveckla och förbättra lojalitetsprogrammet ytterligare är målsättningen att fördubbla antalet medlemmar fram till 2030. Under 2023 representerade Scandic Friends cirka 38 procent av andelen sålda rumsnätter.
Nya Scandic Friends har en ny struktur och design och går från fem, till sju medlemsnivåer. Varje nivå innehåller noga utvalda förmåner och erbjudanden som möter gästernas behov. Oavsett om medlemmarna interagerar med Scandic ofta eller mer sällan. Även medlems- och nivåspecifika erbjudanden förbättras. Det blir enklare att tjäna och lösa in poäng, ta del av olika förmåner och avancera inom programmet. Det ger möjligheter till att förbättra sin vistelse genom tilläggstjänster.
”Lojala och återkommande gäster är väldigt viktigt för oss på Scandic. De driver inte bara vår tillväxt, utan skapar också en stark och stabil gemenskap kring våra varumärken. Vi har nu en solid plattform för en förbättrad medlemsupplevelse och skapat förutsättningar för en fortsatt utveckling av programmet och nya spännande partnerskap. Detta tillåter oss att fortsätta bygga långvariga relationer med starkare incitament att välja Scandic för framtida hotellbokningar.” Säger Jens Mathiesen, VD och koncernchef på Scandic Hotels Group.
Har lagt stor vikt på att skapa ett ekosystem som kan utvecklas
En viktig del i utvecklingsarbetet av programmet har varit att analysera och genomföra djupintervjuer med befintliga och potentiella medlemmar samt av resemarknaden och andra branscher. Nya Scandic Friends är därför byggt på dessa insikter i kombination med Scandics kunddata för att ge en mer skräddarsydd och personlig medlemsupplevelse. Med ambitionen att öka medlemmarnas interaktion, incitament och engagemang i Scandic över tid.
”Ett gästfokuserat lojalitetsprogram skapat för att ta vara på varje medlemsinteraktion har varit grundläggande fokus under hela utvecklingen. Vi har lagt stor vikt på digitala investeringar för att möjliggöra och skapa ett ekosystem som vi kan utveckla över tid. Detta är bara starten och jag är övertygad om att våra medlemmar kommer att uppskatta nya funktioner och erbjudanden som successivt kommer adderas framöver.” Säger Thérèse Cedercreutz, Chief Commercial Officer på Scandic Hotels Group.
Är startskottet på nästa generations lojalitetsprogram
Nya Scandic Friends träder i kraft från 27 augusti. Under dagarna flyttas nuvarande medlemmar successivt in i det nya Scandic Friends.
Lanseringen är startskottet på nästa generations lojalitetsprogram. Fler nyheter, personliga förmåner och erbjudanden kommer att adderas i programmet framöver.
Här kan ni läsa mer om Scandic på Turismnytt.
- Text: Scandic Hotels Group
- Foto: Scandic Hotels Group
-
Hur har sommaren varit på Marinmuseum i Karlskrona
Marinmuseum i Karlskrona rapporterar en välbesökt sommar. Ett fullspäckat program har lockat nästan 115 000 besökare.
-
Svenska Regionala Flygplatser – Inte bara Bromma som är hotat
När BRA lämnar Bromma blir fyra orter utan flygförbindelser. Men det finns sätt att rädda inrikesflyget enligt SRF.
-
Svenska vingårdar levererar vin av högsta kvalitet
Svenska vingårdar imponerar Europa! Ett svenskt vin fick högsta betyg av internationella experter under Swedish Wine Tasting.
-
Höga Kusten utsedd till Årets Destination Sverige 2024
Höga Kusten tog hem priset som "Årets Destination Sverige" under Elmia Husvagn och Husbil i Jönköping den 11-15 september.
-
Melodifestivalen 2025 – klart att Jönköping blir en av turnéstäderna
Melodifestivalen 2025 närmar sig med stormsteg och det står nu klart att Jönköping blir en av turnéstäderna.
-
Flygbolaget BRA ingår ett långsiktigt avtal med SAS
Flygbolaget BRA har ingått ett avtal som innebär att de efter årsskiftet kommer att flyga på uppdrag av SAS.
-
Svenska konferensanläggningar i framkant enligt ny global rapport
IACC:s rapport visar att svenska konferensanläggningar står sig bra globalt inom flera områden. Såsom natur och hållbarhet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, Skövdebor, Skaraborgare och nyf...
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
Fjällturismföretaget SkiStar presenterar inför vintersäsongen en rad spännande nyheter som stärker både skidupple...
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
I början av september var det så dags för Placebranders Day igen, i år på nya spektakulära Science Park Towers i ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende och Evene...
-
-
Gästbloggare
-