-
Spenn – Strawberry och Norwegians gemensamma förmånsvaluta
Mot slutet av året lanserar Norwegian och Strawberry sin gemensamma förmånsvaluta för lojalitetsprogram, Spenn, som också blir namnet på företaget. Christoffer Sundby, idag direktör för marknadsföring och kunder på Norwegian, är tillsatt som VD att leda det nystartade företaget.
Planen är att inkludera fler varumärken
Den nya förmånsvalutan kommer att heta Spenn och kommer att kunna användas av både Strawberry och Norwegians medlemmar. I appen kan medlemmar se sitt totala poängsaldo och använda de Spenn de har tjänat in för att boka såväl hotellnätter som flygresor.
Målet är att inom kort addera fler samarbetspartners för att skapa fler valmöjligheter och mer personliga erbjudanden.
”I dag måste en medlem vanligtvis använda sina intjänade poäng hos aktörer som är anslutna till samma lojalitetsprogram. Med en gemensam förmånsvaluta kommer man att kunna samla och använda sina poäng över olika lojalitetsprogram.” Säger Christoffer Sundby, VD på Spenn. ”Till en början är det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet och använder förmånsvalutan Spenn, i tillägg till att det kan tjänas ihop hos utvalda partners. Men planen är att inkludera fler ledande varumärken. Vilket kommer att ge ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng hos olika Spenn-partners.”
Christoffer har varit ledande i projektet
Christoffer Sundby kommer från tjänsten som Chief Marketing & Customer Officer på Norwegian, och har varit ledande i projektet som nu blir Spenn. Han har tidigare varit konsult på McKinsey och haft flera chefsbefattningar, bland annat som Norgechef på Circle K.
”Det här är ett viktigt steg i att ta fram en gemensam förmånsvaluta. Jag är övertygad om att Christoffers bakgrund och erfarenhet gör att han är rätt person att leda bolaget.” Säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
”Spenn kommer att bli en gamechanger på marknaden. Vi ska inte bara ha de bästa samarbetspartnerna och erbjudanden till våra gäster och medlemmar, vi ska också ha de bästa medarbetarna. Ett visionärt projekt kräver en visionär ledare och här passar Sundby perfekt.” Säger Petter A. Stordalen.
Spenn lanseras i fjärde kvartalet 2024 för medlemmar av Strawberry och Norwegian Reward.
- Text: Strawberry
- Foto: Strawberry
-
Höga Kusten utsedd till Årets Destination Sverige 2024
Höga Kusten tog hem priset som "Årets Destination Sverige" under Elmia Husvagn och Husbil i Jönköping den 11-15 september.
-
Melodifestivalen 2025 – klart att Jönköping blir en av turnéstäderna
Melodifestivalen 2025 närmar sig med stormsteg och det står nu klart att Jönköping blir en av turnéstäderna.
-
Flygbolaget BRA ingår ett långsiktigt avtal med SAS
Flygbolaget BRA har ingått ett avtal som innebär att de efter årsskiftet kommer att flyga på uppdrag av SAS.
-
Svenska konferensanläggningar i framkant enligt ny global rapport
IACC:s rapport visar att svenska konferensanläggningar står sig bra globalt inom flera områden. Såsom natur och hållbarhet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Då öppnar Maryhill Estate – ESS Group 13:e destination
Förvärvet av tidigare Örenäs Slott gjordes 2019 och nu är det dags för Maryhill Estate att få visa upp hela sin upplevelse.
-
Trelleborg förstärker sin position på Skåneleden med ny etapp
Skåneleden erbjuder olika vandringsupplevelser. Den nya etappen adderar en dimension genom att knyta samman Trelleborg med Skurup och Ystad.
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
SkiStar presenterar inför vintern en rad nyheter som stärker skidupplevelsen och hållbarhetsarbetet på samtliga destinationer.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, Skövdebor, Skaraborgare och nyf...
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
Fjällturismföretaget SkiStar presenterar inför vintersäsongen en rad spännande nyheter som stärker både skidupple...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende och Evene...
-
-
Gästbloggare
-