-
Biljetterna för Lisebergs sommar har släppts – nytt seniorpass
Den 2 mars släpptes Lisebergs biljetter för sommarsäsongen 2023. Nytt för i år är en helt ny biljettprodukt – ett Lisebergspass för seniorer som vill upptäcka allt parken har att erbjuda.
Ett steg mot att göra det mer lättillgänglig för äldre gäster
Med Lisebergspasset Senior får alla som är 65 år eller äldre fri entré till parken alla öppna dagar, hela 2023. Priset på passet är under jubileumsåret endast 100 kr, och då ingår alltid en garanterad plats i parken. Lisebergspasset Senior köps på plats i Lisebergs entrékassor.
”Lanseringen av Lisebergspasset Senior är ett steg mot att göra parken mer lättillgänglig för våra äldre gäster – och en del av vårt jubileumsfirande.” Säger Mårten Westlund, PR- och kommunikationschef på Liseberg.
Försöker att fördela ut besökarna jämnare över säsongen
Även i år har Liseberg 4 olika prisnivåer som styrs av vilken dag man väljer att komma. Lägsta nivån infaller på veckodagar och under lågsäsongen, medan priserna ökar under helger och under högsäsongen. Över helheten ökar priserna med 2-3%.
”Jämfört med 2022 vi har gjort mindre justeringar – höjt priset vissa dagar under högsäsong men samtidigt lagt till fler dagar med lägstapris under för- och eftersäsong. Vi gör detta för att försöka fördela ut besökarna jämnare över säsongen.” Säger Andreas Andersen, VD på Liseberg.
Berg-och-dalbanan Luna och hotell Liseberg Grand Curiosa
Portarna för sommarsäsongen slår upp den 22 april och kommer bjuda allt som hör en jubileumssommar till.
Dessutom väntar två stora nyheter med familje-berg-och-dalbanan Luna i Luna Park och inte minst Lisebergs eget magiska familjehotell Liseberg Grand Curiosa som båda öppnar samma dag som Lisebergsparken.
Sommarsäsongen pågår mellan 22 april och 24 september.
Läs mer om Liseberg på Turismnytt här.
- Text: Liseberg
- Foto: Liseberg
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en analys om besöksnäringen baserad på data. Augusti hade hög hotellbeläggning tack vare event.
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod klart den 5 september.
-
Tio nya deluxerum på Krägga Herrgård – Strandpaviljongen har öppnat
Den 13 augusti öppnade Strandpaviljongen på Krägga Herrgård. En ny byggnad bara en tåspets från vattenbrynet.
-
Sunlight Hotel, Conference & Spa välkomnar Jenny Dingertz som ny VD
Sunlight Hotel, Conference & Spa i Nyköping är glada att meddela att Jenny Dingertz tillträder som ny VD för anläggningen.
-
Skapar i krigets skugga – ukrainsk konstnärsgrupp till Island of Light
Den ukrainska konstnärsgruppen Kurbas Pro deltar med ”Animalia” vid ljuskonstfestivalen Island of Light på Smögen i september.
-
Countryside Hotels – många par jämför sig med andra på semestern
Undersökningsdata från Countryside Hotels visar att många svenska par jämför sig med andra par på semestern.
-
Pionjärer inom naturnära boende är årets mångfaldspristagare
Årets mottagare av Naturturismföretagens Mångfalds- och samverkanspris är Ulrika Krynitz och Håkan Strotz som driver Urnatur.
-
Stockholm – samverkan och infrastruktur är nyckeln till konsertlycka
En ny rapport från Stockholm Business Region presenterad med Taylor Swifts konserter som fallstudie belyser evenemangens betydelse för staden.
-
Clarion Hotel Karlatornet är redo för incheckning
Clarion Hotel Karlatornet slog upp portarna den 1 september och välkomnade de första gästerna till Göteborgs nya mötesplats.
-
Nya Birka Gotland lockade 160 000 resenärer i sommar
Närmare 160 000 resenärer valde att resa med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland under juni, juli och augusti.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Så gick sommaren 2024 – 7 % fler utländska gästnätter maj-juli än 2023
Sveriges officiella statistik för gästnätter för juli månad är nu publicerad av Tillväxtverket, vilket innebär at...
-
Arlanda i fokus när Stockholmsregionens näringslivsråd möts
När Stockholmsregionens näringslivsråd sammanträdde för tredje gången i 3Huset stod infrastruktu...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Flyg, Tåg, Evenemang, Hållbar...
-
Scandic lanserar ett nytt lojalitetsprogram – Scandic Friends
Scandic lanserade den 27 augusti ett nytt lojalitetsprogram som stärker det kommersiella gästerbjudandet, bygger ...
-
-
Gästbloggare
-