-
Bodviken vid Höga kusten lyfts fram av Visit Sweden som en reseanledning
Knappt är nyheten känd om den snöskoupptrampade sträckan längs Högakustenleden, som passerar längs Bodviken, förrän Visit Sweden lyfter fram det i sin internationella marknadsföring, för att öka intresset för Sverige som resmål.
”Initiativet som Örnsköldsviks kommun tillsammans med STF lokalt har tagit är ett alldeles utsökt exempel på hur man tillvaratar det intresse som vår internationella reklamkampanj för Sverige som resmål skapar.” Säger Visit Swedens VD Susanne Andersson, som inte skulle ha något emot att själv ta en tur längs den upptrampade leden. ”Här omvandlar man en till synes outnyttjad resurs till en exotisk upplevelse. Ett erbjudande som bockar av det mesta som nyfikna Sverigeresenärer letar efter.”
Lyfter fram det som vi vet uppskattas
Det var i december som Visit Sweden lanserade en stor internationell kampanj om Sverige som resmål. Mindre kända destinationer och platser lyftes fram som alla har en sak gemensamt – att de är mer kända som produkter i IKEAs sortiment. Däribland Bodviken.
Omkring 2 miljarder människor har på mindre än två månader nåtts av kampanjen och cirka 1400 artiklar har skrivits i medier i över 60 länder.
“Vi har valt en ödmjuk hållning där vi lyfter fram det vi vet uppskattas i kombination med sådant många längtar extra mycket efter på grund av pandemin. Allt paketerat med budskap om att man är välkommen till Sverige när det blir möjligt att resa igen.” Avslutar Susanne Andersson.
Allt fler kommuner, besöksnäringsaktörer och regioner väljer att haka på kampanjen. Genom att etablera eller utveckla besöksmål och kommunikation.
Några av Visit Swedens publiceringar om Bodviken:
Facebook: https://www.facebook.com/49607452291/posts/10159993088762292/?d=n
Instagram: https://www.instagram.com/p/CY_BChToMF9/
Detta letar Sverigeresenärer efter:
Lättillgängliga naturupplevelser, ofta med städer som bas. Platser med mindre trängsel och lokalt genuina upplevelser. Vällagad och välsmakande mat och spännande boendealternativ. Alltsammans mer hållbart än tidigare.
Visit Sweden marknadsför Sverige som ett resmål främst i: Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Frankrike, USA, Indien och Kina.
- Text: Visit Sweden
- Foto: Visit Sweden
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Då öppnar Maryhill Estate – ESS Group 13:e destination
Förvärvet av tidigare Örenäs Slott gjordes 2019 och nu är det dags för Maryhill Estate att få visa upp hela sin upplevelse.
-
Trelleborg förstärker sin position på Skåneleden med ny etapp
Skåneleden erbjuder olika vandringsupplevelser. Den nya etappen adderar en dimension genom att knyta samman Trelleborg med Skurup och Ystad.
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
SkiStar presenterar inför vintern en rad nyheter som stärker skidupplevelsen och hållbarhetsarbetet på samtliga destinationer.
-
Tre öars led – vandra från ö till ö på den nya leden i Värmland
Omgiven av glittrande Vänern öppnar nu Värmland ännu en kvalitetssäkrad Hiking Värmlands-led för året – Tre öars led.
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Ikoniska Villa Foresta på Lidingö har öppnat upp igen med ett helt nytt designkoncept. En ny des...
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod kla...
-
-
Gästbloggare
-