-
Almedalsveckan 2021 blir ett digitalt arrangemang
Almedalsveckan 2021 blir ett i huvudsak digitalt arrangemang under fyra dagar 4-7 juli. Detta för att anpassa evenemanget utifrån den pågående pandemin.
Nu pågår en dialog kring hur partierna kommer att dela dagar, samt hur partiledartalen ska genomföras på bästa sätt.
Under våren lanseras en ny plattform, Almedalsveckan Play. Tanken med Play är att samla och visa det som pågår under årets Almedalsvecka.
Varför en digital Almedalsvecka?
Almedalsveckan 2021 genomförs som ett i huvudsak digitalt arrangemang utifrån aktuell situation med Covid-19 pandemin. Med nuvarande restriktioner och osäkra prognoser om vad som kommer att hända fram till sommaren är det naturligt med ett digitalt arrangemang.
Behovet av samtal och möten kring hur vi utvecklar vårt samhälle har aldrig varit viktigare än nu. Digitala evenemang ger en möjlighet för fler att delta i diskussionerna.
Digitala evenemang är kortare och mer komprimerande än fysiska evenemang. När vi har undersökt lämplig längd på årets Almedalsvecka har partierna, media, övriga arrangörer och besöksnäringen sett det som en fördel att i år halvera antal dagar.
Vad händer om det går att träffas?
Om smittspridning och restriktioner lättar under våren så är det möjligt att genomföra fysiska möten, men det är upp till respektive arrangör att ta beslut om och bjuda in till detta.
Sker evenemanget på Gotland så finns kompetens, teknik och utrymme på ön och våra serviceleverantörer står redo att ta emot dig. Men detta är givetvis bara ett alternativ ifall smittspridningen och restriktionerna lättar.
Välkommen på informationsmöte
Almedalsveckan vill gärna träffa dig som är arrangör för att prata om vad det innebär att arrangera digitala evenemang under årets Almedalsvecka. De kommer att presentera hur arbetet går med Almedalsveckan Play samt beskriva hur du anmäler dina evenemang till det officiella programmet.
Anmäl dig idag till Almedalsveckans kostnadsfria möte så skickar de ut en länk dagarna innan mötet.
- Text: Almedalsveckan
- Foto: Almedalsveckan
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 -24
Mest under Destination, Boende och Evenemang.
-
Placebranders Day 2024 forum för platsutvecklare/-marknadsförare
Samlar över 200 platsutvecklare och platsmarknadsförare för att ge de bästa verktygen, tipsen och den senaste kunskapen
-
Furuviksparken slår säsongsrekord och presenterar Halloweennyheter
Det har varit en framgångsrik sommar i Furuviksparken; den mest besökta säsongen i parkens historia. Nu väntar Halloween runt hörnet.
-
Då öppnar Maryhill Estate – ESS Group 13:e destination
Förvärvet av tidigare Örenäs Slott gjordes 2019 och nu är det dags för Maryhill Estate att få visa upp hela sin upplevelse.
-
Trelleborg förstärker sin position på Skåneleden med ny etapp
Skåneleden erbjuder olika vandringsupplevelser. Den nya etappen adderar en dimension genom att knyta samman Trelleborg med Skurup och Ystad.
-
SkiStar presenterar vinterns nyheter – fokus på skidupplevelsen och hållbarhet
SkiStar presenterar inför vintern en rad nyheter som stärker skidupplevelsen och hållbarhetsarbetet på samtliga destinationer.
-
Tre öars led – vandra från ö till ö på den nya leden i Värmland
Omgiven av glittrande Vänern öppnar nu Värmland ännu en kvalitetssäkrad Hiking Värmlands-led för året – Tre öars led.
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Ikoniska Villa Foresta på Lidingö har öppnat upp igen med ett helt nytt designkoncept. En ny des...
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod kla...
-
-
Gästbloggare
-